Skontaktuj się z nami! 781 44 44 18|reklamowe@fiszki.pl

Paczki świąteczne – można lepiej. Dlaczego marketingowcy psują dzieci

Wiedza i praktyka

Paczki świąteczne – można lepiej. Dlaczego marketingowcy psują dzieci

Jak jest

Kochamy święta i uwielbiamy otrzymywać prezenty. Wiedzą to doskonale marketingowcy i corocznie przygotowują tysiące koszy z upominkami dla swoich partnerów biznesowych, pracowników i ich dzieci. O popularności tego typu akcji świadczy liczba podmiotów przygotowujących gotowe zestawy. Wystarczy wybrać firmę, określić budżet per paczka, kliknąć „zamawiam” i gotowe. Punkt odhaczony, paczki wysłane, obowiązek spełniony. Kolejna butelka wina, kawa i praliny zostały wysłane.

firmowe-paczki-swiateczne

Niedużo lepiej (a nawet gorzej) jest w przypadku paczek dla dzieci. Wszyscy wiedzą, że zawartość zestawów nie jest dla nich zdrowa. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała w lipcu 2012 wyniki badań, z których jasno wynika, że polskie dzieci są coraz bardziej otyłe. 29% jedenastolatków ma nadwagę, co plasuje nas na 7. miejscu pośród 39 krajów Europy i Ameryki. Ale kogo to obchodzi. Reklama robi swoje i dzieciaki chcą otrzymywać te produkty.

Co osiągamy?

Zastanówmy się jednak, co osiągnęliśmy? Kolejny rok z rzędu wysłaliśmy podobną do poprzedniej paczkę. Jest duże prawdopodobieństwo, że nasi konkurenci poszli tą samą drogą i wysłali bardzo podobne, jeśli nie te same, zestawy świąteczne. Jaka będzie reakcja obdarowanego? Wow? Na pewno nie. Efekt przyzwyczajenia sprawia, że spodziewa się on prezentu, ale aby uzyskać WOW, trzeba czegoś więcej. Logo na opakowaniu i kartka z życzeniami to za mało. Jak wobec tego się wyróżnić i zapaść głęboko w pamięć?

Który element poniższego zestawu wyróżnia Twoją firmę?

„Klasyczny zestaw” to świąteczny kufer wiklinowy, w którego skład wchodzą:

  • czerwone wino wytrawne 0,75 l – GRATIS!
  • praliny Carl Brandt z brandy, 200 g
  • bombonierka z hiszpańskimi czekoladkami Trapa Seleccion, 120 g
  • czekoladowe paluszki pomarańczowe, 75 g
  • bombonierka Kocie Języczki Milano z czekolady mlecznej i białej, 100 g
  • belgijskie trufle czekoladowe Cognac, 200 g
  • czekolada Lindt Christmas Punch, 100 g
  • niemiecka czekolada Ritter Sport marcepanowa, 100 g
  • kawa Illy Macinato arabica mielona, 125 g
  • herbata Twinings English Breakfast, puszka 100 g
  • eleganckie dekoracje świąteczne utrzymane w odcieniach pomarańczu, brązu i starego złota

A gdyby tak…

Odejść na chwilę od standardów. Dodać coś, co się przyda. Coś, co pasuje do reszty prezentów i skutecznie je uzupełnia. Coś, co można obrandować. Odrobinę wiedzy dla dorosłych lub zabawy dla dzieci.

Ale co konkretnie?

Dla dorosłych

FISZKI w ładnym opakowaniu. Krótka forma i arcyciekawe podejście autora to idealne cechy upominku świątecznego, który przekaże praktyczną wiedzę i na długo zostanie w pamięci.

FISZKI „Naukowe sekrety motywacji w 4 dni”. Idealny upominek w najlepszym możliwym terminie. Tytuł pozwoli zrealizować najbardziej ambitne postanowienia noworoczne

FISZKI „Efektywny trening antystresowy w 4 dni”. Koniec roku to czas na refleksję i zastanowienie się, co można poprawić w kolejnym. Opanowanie stresu wydaje się bardzo dobrym pomysłem.

Biznesmenom przyda się zestaw złożony z tytułów „Wystąpienia publiczne w 4 dni” i „Szkoła projektowania prezentacji w 4 dni”.

Dla dzieci

Gry, quizy, zagadki. Dzieci to uwielbiają. Upominki rozwiną inteligencję dziecka, a rodzicom zapewnią chwilę spokoju przy wigilijnym stole.

FISZKI i gry do nauki angielskiego. Angielski dla malucha, angielski dla starszaka, domino (dom i szkoła), memorki (hobby), kwartet (zwierzęta), Piotruś (dom i szkoła), 4 gry na wakacje.

https://www.fiszki.pl/madre-dziecko/

Sławomir Kuchta
Współwłaściciel i dyrektor marketingu w Wydawnictwie Cztery Głowy (www.fiszki.pl).

Powiązane artykuły

Marketingowiec = profesor. Prawda czy fałsz?

Dlaczego dobrzy marketingowcy chcą edukować swoich klientów? Dlaczego pracownicy działów HR chcą edukować pracowników w swojej firmie? Pytanie wydaje się retoryczne. Dla zysku. Zysk może być przy tym rozumiany w...

Gadżet uniwersalny to mit. A jednak…

Zacznę mocno. Jeśli coś jest do wszystkiego i dla wszystkich, to jest dla nikogo i do… Mimo że uwielbiam rzeczy uniwersalne, to wiem, że są zawsze kompromisem, a kompromisy zwykłem nazywać zgniłymi. Nikt nie jest do końca zadowolony, wszyscy są trochę przegrani (a nie: trochę wygrani). Być może jest to wynik…

Bądź jak Oprah Winfrey i rozdaj uczestnikom swojego eventu Pontiaki, albo…

13 września 2004 roku 276 osób siedzących na widowni The Oprah Winfrey Show otrzymało prezent od samej prowadzącej. Na początek Oprah rozdała 11 samochodów, by potem mistrzowsko rozegrać intrygę i… samą promocję. Powiedziała: „I’ve got a little twist” („Mam małą niespodziankę”), a zaraz potem wykrzyczała…

2016-10-18T11:38:56+01:00