Skontaktuj się z nami! 781 44 44 18|reklamowe@fiszki.pl

Wyróżnij swój produkt. Dodaj…

Wiedza i praktyka

Wyróżnij swój produkt. Dodaj…

Prawda nr 1 – Konkurencja istnieje

Zacznę od banału i oczywistej oczywistości. Nie działasz w próżni i masz konkurencję (nie dotyczy monopoli państwowych w Rosji itp.). Oznacza to, że na rynku i na półkach sklepowych oprócz Twoich produktów stoją produkty złego konkurenta i starają się odkroić kawałek tortu z Twojej działki. Jak sprawić, żeby klient wybrał Twój produkt? Odpowiedź prawie zawsze jest taka sama. Wyróżnić się przez zaoferowanie lepszych wartości, lepszego pakietu korzyści.

Prawda nr 2 – Promocje nie budują lojalności

Jak to robimy najczęściej? Promocje typu 2+1, specjalne rabaty i coraz częściej dodawanie komplementarnych, nazwijmy to, gadżetów do produktów. Świetnym przykładem jest dodanie np. kufla do 6-paku piwa. Nie tylko na mnie to działa. W tym miejscu jednak pojawia się pytanie o długofalową skuteczność takich strategii. Wracając do przykładu piwa – jeśli następnym razem zobaczę ładny pokal z piwem innej marki, to też prawdopodobnie zareaguję pozytywnie na taki haczyk. Jeśli w promocji 2+1 zamiast Nałęczowianki dostanę Cisowiankę, to w moim przypadku (lub raczej mojego smaku) marka nie będzie miała znaczenia. Nawet się ucieszę, że dostarczę organizmowi nieco innych minerałów. Jestem zatem złym, nielojalnym klientem. I na pewno nie jestem sam.

Co robić?

Wyróżnić się – to jasne. Jak? Tu kolejny raz zasugeruję otwartość na FISZKI edukacyjne.

Żeby otworzyć Cię na taką ideę podsunę po prostu kilka pomysłów:

  1. Fiszki z przepisami na potrawy lub napoje/drinki dodawane do produktów FMCG powinny pomóc w lepszym i smaczniejszym wykorzystaniu tych produktów.
  2. Fiszki z poradami na temat zdrowego odżywiania świetnie sprawdzą się jako dodatek do zdrowej żywności, warzyw, ryb itp. Będzie to również doskonały dodatek do usług oferowanych przez salony piękności czy spa, a także produkt budujący lojalność klientów drogerii.
  3. Fiszki z grami do nauki angielskiego (lub rozwijające inne przydatne umiejętności) dodawane do produktów dla dzieci pomogą zbudować lojalność zarówno dzieci, jak i rodziców. Patrz case study Vibovit.
  4. Mały pakiet fiszek z podstawowymi zwrotami w języku japońskim będzie świetnym upominkiem dla klientów restauracji Sushi. Taki gadżet sprawdzi się również u dealerów japońskich samochodów. (Analogicznie – dla kuchni, produktów i usług z innych krajów).
  5. Rozmówki na kartach to doskonały i użyteczny upominek dla klientów biur podróży, linii lotniczych czy przewoźników promowych.
  6. Wykorzystanie FISZEK o motywacji i oswajaniu stresu opisałem w poprzednim artykule.

Fiszki to bardzo poręczny i przyjazny format, na którym możesz przedstawić dowolną wiedzę wzmacniającą więź z Twoją firmą. Kilka powyższych przykładów pokazuje, jak można wzbogacić produkt lub usługę. Jeżeli wciąż nie wiesz jakie treści mógłbyś zaoferować swojemu klientowi, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy. Powiedz nam tylko, KTO jest Twoim klientem i JAKI produkt chciałbyś wyróżnić.

Wyślij e- mail na adres: reklamowe@fiszki.pl.

Jeżeli nie zamówiłeś jeszcze GiftPacka z przykładowymi realizacjami, możesz zrobić to tutaj.

Sławomir Kuchta
Współwłaściciel i dyrektor marketingu w Wydawnictwie Cztery Głowy (www.fiszki.pl).

Powiązane artykuły

Marketingowiec = profesor. Prawda czy fałsz?

Dlaczego dobrzy marketingowcy chcą edukować swoich klientów? Dlaczego pracownicy działów HR chcą edukować pracowników w swojej firmie? Pytanie wydaje się retoryczne. Dla zysku. Zysk może być przy tym rozumiany w...

Gadżet uniwersalny to mit. A jednak…

Zacznę mocno. Jeśli coś jest do wszystkiego i dla wszystkich, to jest dla nikogo i do… Mimo że uwielbiam rzeczy uniwersalne, to wiem, że są zawsze kompromisem, a kompromisy zwykłem nazywać zgniłymi. Nikt nie jest do końca zadowolony, wszyscy są trochę przegrani (a nie: trochę wygrani). Być może jest to wynik…

Bądź jak Oprah Winfrey i rozdaj uczestnikom swojego eventu Pontiaki, albo…

13 września 2004 roku 276 osób siedzących na widowni The Oprah Winfrey Show otrzymało prezent od samej prowadzącej. Na początek Oprah rozdała 11 samochodów, by potem mistrzowsko rozegrać intrygę i… samą promocję. Powiedziała: „I’ve got a little twist” („Mam małą niespodziankę”), a zaraz potem wykrzyczała…

Paczki świąteczne – można lepiej. Dlaczego marketingowcy psują dzieci

Kochamy święta i uwielbiamy otrzymywać prezenty. Wiedzą to doskonale marketingowcy i corocznie przygotowują tysiące koszy z upominkami dla swoich partnerów biznesowych, pracowników i ich dzieci. O popularności tego typu akcji świadczy liczba podmiotów przygotowujących gotowe zestawy. Wystarczy wybrać firmę, określić budżet per paczka, kliknąć zamawiam i…

2016-10-18T11:43:28+02:00