Prywatność naszych Klientów oraz ochrona ich danych osobowych są dla nas priorytetem, dlatego bardzo poważnie traktujemy bezpieczeństwo posiadanych przez nas danych. Dokładamy najwyższej staranności, aby dane osobowe Klientów były przetwarzane w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa polskiego i Unii Europejskiej, w tym z polską Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Stosujemy środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić najwyższe bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, odpowiednie do ewentualnych zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną.
Niniejszy dokument ma na celu poinformowanie o sposobie zbierania i wykorzystywania danych osobowych, o podstawach prawnych przetwarzania danych oraz o prawach Klientów związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych.
- Informujemy, że administratorem decydującym o sposobie wykorzystania danych osobowych Klientów jest Wydawnictwo Cztery Głowy Kuchta, Perczyński Spółka Jawna z siedzibą w Gdańsku, 80-255, przy ul. Topolowej 2/2 (zwane dalej „Wydawnictwem”), będące właścicielem strony internetowej www.reklamowe.fiszki.pl oraz sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.fiszki.pl. Kontakt z nami jest możliwy pod adresem e-mail: reklamowe@fiszki.pl, pod adresem pocztowym: Wydawnictwo Cztery Głowy sp.j., ul. Topolowa 2/2, 80-255 Gdańsk lub telefonicznym +48 58 341 60 48.
W każdej sprawie związanej z przetwarzaniem danych osobowych Klientów oraz realizacją ich praw, Klient może kontaktować się z inspektorem ochrony danych, pisząc na adres: iod@fiszki.pl. Inspektorem ochrony danych w Wydawnictwie Cztery Głowy jest Karolina Krużewska-Ossowska. - Dane osobowe Wydawnictwo pozyskuje w następujący sposób:
- w przypadku Klientów branżowych: otrzymuje je od Klienta lub Kontrahenta podczas zamówienia bezpłatnych próbek produktów, podczas targów branżowych (np. Targów Książki lub Reklamy), w związku z zawarciem umowy o współpracy lub wraz ze złożeniem zapytania ofertowego.
- Wydawnictwo przetwarza dane osobowe Klientów w celach:
- realizacji zawieranych z Klientami umów, w tym do:
- zaprojektowania i wyprodukowania indywidualnych produktów/fiszek;
- zapewnienia obsługi i rozwiązywania ewentualnych problemów technicznych;
- obsługi reklamacji dotyczących zamówionych produktów lub ich wysyłki;
- obsługi kierowanych do Wydawnictwa zgłoszeń (np. przez formularz kontaktowy);
- kontaktowania się z Klientem w celach związanych ze świadczeniem usług.
- wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Wydawnictwa, którym jest:
- monitorowanie aktywności wszystkich Użytkowników strony internetowej, obejmujące m.in. wyszukiwanie słów kluczowych, a także zarządzanie aktywnością Użytkowników na stronie;
- prowadzenie wobec Klientów działań marketingowych, w tym prowadzenia marketingu bezpośredniego własnych usług i towarów sklepu lub usług bądź towarów podmiotów trzecich;
- kontaktowanie się z Klientami, w tym w celach związanych z dozwolonymi działaniami marketingowymi, poprzez dostępne kanały komunikacji, w szczególności – i za zgodą Klientów – przez pocztę elektroniczną oraz telefonicznie;
- monitorowanie aktywności wszystkich Użytkowników strony w celu analizowania funkcjonalności strony oraz poprawiania jej działania;
- obsługa propozycji, skarg, wniosków lub pytań przekazywanych przez Klientów oraz pytań lub uwag kierowanych do nas w sytuacji, gdy nie są one związane wprost z wykonaniem umowy;
- windykacja należności;
- prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych;
- prowadzenie analiz statystycznych;
- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa);
- podatkowych i rachunkowych – na podstawie obowiązujących przepisów prawnych;
- a także – za dodatkową zgodą Klientów – w celu:
- zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www;
- wysyłki informacji marketingowo-handlowych.
- realizacji zawieranych z Klientami umów, w tym do:
- Wydawnictwo przetwarza dane osobowe :
- na podstawie wyrażonej przez Klientów zgody (podczas składania zamówienia na bezpłatne próbki produktów, zapisywania się na newsletter);
- w celu wykonania umowy, której Klienci są stroną (np. umowy zakupu), lub do podjęcia działań na żądanie Klienta (reklamacja, odpowiedź na pytanie dotyczące towaru lub usługi);
- gdy jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na administratorze (wspomniane przez nas obowiązki rachunkowe i podatkowe);
- gdy jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (czyli nasze działania dotyczące np. poprawy funkcjonalności strony).
- Na stronie www.reklamowe.fiszki.pl Wydawnictwa zbierane są następujące dane osobowe:
- imię i nazwisko – w celu wysyłki zamówionej próbki produktu i kontaktu z Klientem;
- adres dostawy – w celu wysyłki zamówionej próbki produktu;
- numer telefonu – w celu doprecyzowania zamówienia Klienta oraz umożliwienia firmom wysyłkowym poinformowania Klienta o awizacji wysłanego towaru za pomocą SMS.
- adres e-mail – w celu wysłania Klientowi wiadomości związanych z obsługą zamówienia (złożenie zamówienia, wysyłka zamówionej próbki produktu, uzyskanie opinii zwrotnej dotyczącej realizacji zamówienia). Abonenci newslettera cyklicznie otrzymują drogą elektroniczną informację handlową;
- adres IP – informacje wynikające z ogólnych zasad połączeń realizowanych w Internecie, takie jak adres IP (oraz inne informacje zawarte w logach systemowych), wykorzystywane są przez administratora serwera w celach technicznych. Adresy IP mogą też być wykorzystywane w celach statystycznych do zbierania ogólnych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie);
- dane firmy (nazwa firmy, adres, NIP) – w celu poprawnego zaadresowania wysyłki.
- Podanie powyższych danych jest niezbędne do wysyłki newslettera, przesłania bezpłatnej próbki produktów oraz w przypadku zainteresowania ofertą do zawarcia i zrealizowania umowy zawartej z Klientem, a tym samym dostarczenia mu zamówionego towaru lub świadczenia usługi.
- Zgodnie z przepisami prawa Wydawnictwo może wymagać od Klienta podania dodatkowych danych np. ze względów rachunkowych lub podatkowych. Jednak poza tym wyjątkiem podanie danych osobowych jest zawsze dobrowolne i uzależnione od tego, w jakim zakresie Klient chce korzystać z usług serwisu. Niepodanie wyżej wymienionych danych osobowych będzie skutkować niemożliwością zawarcia umowy czy wysyłania Klientowi jakichkolwiek informacji lub artykułów.
- Respektujemy wszystkie prawa Klientów wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. prawo dostępu do danych, ich sprostowania oraz usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia przez Klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. Z uprawnień tych Klient może skorzystać, gdy:
- zauważy, że jego dane są niepoprawne lub niekompletne (Klient może żądać sprostowania danych);
- uzna, że jego dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Wydawnictwo, dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, dane powinny zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa (Klient może cofnąć zgodę na przetwarzanie danych lub zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania danych);
- uzna, że jego dane są nieprawidłowe, że dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, ale nie zechce ich usunięcia, w przypadku gdy dane nie są już potrzebne Wydawnictwu, ale mogą być potrzebne samemu Klientowi do obrony lub dochodzenia swoich roszczeń, lub gdy wniesie sprzeciw wobec przetwarzania danych – do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Wydawnictwa są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu (we wszystkich tych przypadkach Klient może żądać ograniczenia przetwarzania danych);
- przetwarzanie danych Klienta odbywa się na podstawie jego zgody lub umowy zawartej z Wydawnictwem i gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny (Klient może żądać przeniesienia danych).
Każdy Klient chcący skorzystać z przysługujących mu uprawnień może przesłać e-mail na adres iod@fiszki.pl lub list polecony na adres korespondencyjny Wydawnictwa.
- Klientowi przysługuje także prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Wydawnictwo jego danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, gdy:
- przetwarzanie tych danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją, w której Klient się znajduje;
- dane osobowe Klienta przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, m.in. są w tym celu profilowane.
- Dane osobowe Klientów i Użytkowników Wydawnictwo udostępnia:
- podmiotom, które wykonują usługi konsultingowe lub audytowe;
- podmiotom wspomagającym obsługę Użytkowników strony reklamowe.fiszki.pl;
- zewnętrznym dostawcom usług marketingowych, którzy wspierają Wydawnictwo w dostarczaniu wiadomości marketingowych oraz realizacji kampanii promocyjnych.
- Wydawnictwo może też przekazać dane osobowe Klientów organom publicznym walczącym z oszustwami i nadużyciami.
- Wydawnictwo przechowuje dane osobowe Klientów:
- przez czas obowiązywania umów z nimi zawartych, a także po ich zakończeniu w celach:
- dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy;
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych;
- zapobiegania nadużyciom i oszustwom;
- statystycznych i archiwizacyjnych;
- dla celów marketingowych – do momentu wycofania zgody przez klienta;
- w celu rozliczalności tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych – przez okres, w którym Wydawnictwo zobowiązane jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających, dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.
- przez czas obowiązywania umów z nimi zawartych, a także po ich zakończeniu w celach:
- Dane osobowe Klientów będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którym jest Tarcza Prywatności.
- Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Klientów żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na ich sytuację. Profilowanie danych osobowych przez Wydawnictwo polega na przetwarzaniu danych Klientów (również w sposób zautomatyzowany) poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Klientach, w szczególności do analizy ich osobistych preferencji oraz zainteresowań lub prognoz ich dotyczących.
- Wydawnictwo będzie regularnie dokonywać przeglądu i aktualizacji niniejszego dokumentu w związku ze zmianami w przepisach prawa oraz nowymi podejmowanymi przez nas działaniami mającymi na celu podniesienie bezpieczeństwa danych Klientów.
Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce 10.03.2020 r.